- Bez online pripojenia – poskytovateľ služby je bez online pripojenia (nemá verejne prístupnú internetovú stránku), alebo na verejne prístupnej internetovej stránke poskytovateľa sa nenachádzajú informácie potrebné na začatie poskytovania príslušnej verejnej služby. Občan/podnikateľ realizuje vybavenie príslušnej služby „papierovým“ spôsobom.
- Informatívna – na verejne prístupnej internetovej stránke sú dostupné informácie pre klienta, napríklad kontakt, úradné hodiny, dokumenty a ďalšie náležitosti.
- Jednosmerná interakcia – z verejne prístupnej internetovej stránky si môže klient stiahnuť tlačivá, formuláre alebo iné dokumenty potrebné na začatie administratívneho spracovania príslušnej verejnej služby. Stiahnuté príslušné tlačivá klient vyplní a zašle ich alebo osobne doručí príslušnému spracovateľovi služby.
- Obojsmerná interakcia – znamená to, že klient môže nielen získať tlačivá potrebné na využitie príslušnej verejnej služby, ale prostredníctvom tej istej verejne prístupnej internetovej stránky môže tieto vyplnené tlačivá aj spätne odoslať. Spracované rozhodnutie si vyzdvihne osobne alebo poštou.
- Transakčná – na verejne prístupnej internetovej stránke má klient možnosť kompletne elektronicky spracovať príslušnú službu. Nahradzuje osobný alebo poštový kontakt medzi poskytovateľom a klientom. Takéto spracovanie príslušnej služby si nevyžaduje ďalšie administratívne „papierové“ konanie.
„Screening služieb prebiehal na úrovni všetkých dostupných zdrojov, teda predmetom hodnotenia neboli iba e-služby ponúkané výhradne štátom, prípadne samosprávami, ale podľa relevantnosti aj inými zdrojmi.“
V praktickej rovine majú občania možnosť pristupovať k uvedeným službám paralelne – jednak cez Ústredný portál verejnej správy a rovnako priamo cez internetové stránky, portály, prípadne aplikácie štátnych úradov, inštitúcií a samospráv.